محتوا برای بازاریابی اینستاگرامی(استوری)

محتوا برای بازاریابی اینستاگرامی(استوری)

استوری های اینستاگرام

استوری گذاشتن در اینستاگرام را این روزها کمتر کسی هست که نشناسد و حداقل یکبار از آن استفاده نکرده باشد . تجزیه و تحلیل های زیادی نشان داده است که استوری ها نسبت به پست ها بیشتر دیده می شوند و تعامل بیشتری هم ایجاد میکنند . پس ما به عنوان برند و کسب و کاری که می خواهیم در تولید محتوای اینستاگرام حرفه ای عمل کنیم باید بتوانیم استوری های جذاب و دوست داشتنی و سرگرم کننده برای مخاطب تولید کنیم .

استوری ها قابلیت های جذاب و زیادی دارند :

  • اول اینکه مثل یک فیلم جذاب پشت سر هم از جلوی چشم مخاطب میگذرند و نیازی نیست مخاطب برای فهمیدن موضوع متن طولانی و کپشن بخواند
  • وارد شدن از طریق استوری به سایت بسیار راحت است و فقط کافی است که مخاطب با انگشت خودش صفحه را بالا بکشد . همین !
  • اگر صفحه شما در حالت بیزینس پروفایل اینستاگرام باشد به راحتی می توایند لینک صفحه خرید و یا لندینگ پیج سایت خودتان را در استوری بگذارید
  • در استوری اینستاگرام امکان برگزاری مسابقه و نظرسنجی های جذاب برای افزایش بیشتر تعامل با مخاطب وجود دارد
  • علاوه بر این شما می توانید اگر پستی منتشر کردید خبر و لینک آن را استوری بگذارید که مخاطب های بیشتری آن را ببینند و در جریان انتشار پست شما قرار بگیرند
  • باز هم یک قابلیت جذاب دیگر استوری ها گذاشتن روزشمار یا ساعت شمار برای ایجاد محدودیت زمانی برای کدهای تخفیف فروش محصولات است

یک مشکلی که قبل ها استوری ها داشتند این بود که بعد از  ۲۴ ساعت همه استوری ها پاک میشد  و به این شکل اگر شما یک محتوای ارزشمند تولید میکردید همیشه از اینکه ۲۴ ساعت دیگر حذف می شود و ممکن است بعضی از مخاطبان تان آن را ندیده باشند دل تان میسوخت . اما این روزها با ایجاد قابلیت هایلایت اینستاگرام شما می توانید استوری هایی که  به نظرتان جذاب و ارزشمند هستند را در دسته بندی های مختلف ذخیره کنید . این استوری‌های هایلایت شده زیر بیو صفحه شما نمایش داده شده و می‌توانند برای تاکید بر تبلیغاتی خاص، محصولات رایگان، اخبار و اطلاعیه‌ها ، پشت صحنه اتفاقات روزانه کسب و کارتان ، زمان ارائه محصولات جدید یا تخفیف های شگفت انگیز و … استفاده شوند.

نکات مهم در تولید محتوای استوری های اینستاگرام :

۱. چند ثانیه اول استوری باید از لحاظ تصویری برای مخاطب هدف جذاب باشد.

۲. نام برند خودتان را به صورت لوگو یا دست نویس به استوری اضافه کنید.

۳. تا جایی که برای تان امکان دارد استوری هایی با صدای خودتان و یا موسیقی متن تولید کنید .

۴. برای روزهای خاص و مناسبتی استوری های ویژه تولید کنید که متناسب با حال و هوای روز باشد .

۵. در صورت امکان هم از اینفلوئنسرها یا میکرو اینفلوئنسر ها برای ترویج و انتشار بیشتر استوری های تان استفاده کنید




خبرنامه

با عضویت در خبرنامه آکادمی کشن، به محض انتشار محتوای جدید، از طریق ایمیل باخبر میشی و به این صورت هیچ مقاله یا آموزشی را از دست نمی دی.