تغذیه مناسب دهان و دندان

322 بازدید 1397-08-05

اشتراک گذاری : Cotion facebook Cotion instagram Cotion linkedin Cotion twitter

تعریف بهداشت روان
00:01:20
شبکه 4
1397-05-24
دوپامین
00:00:48
شبکه 4
1397-04-14
نظافت پوست
00:01:57
شبکه 4
1397-06-10
چهل سال پيش همين روزها
00:01:31

سناریو :

  • تغذیه مناسب دهان و دندان
  • مینای دندان خوب، نتیجه رساندن مواد معدنی به دندانه. کلسیم و فسفر عناصر سازه های مینای دندانند و برای سلامت دندان ضروری اند.
  • بهترین منابع کلسیم ماست، پنیر کهنه و سفت، غذاهای دریایی، شیر کم چرب، توفو و بادام و بهترین منابع فسفر دانه کدو تنبل، ماهی، برنج، آجیل، گوشت قرمز، تخم مرغ، توفو و آب قلم هستند.
  • غذاهای ترد، حاوی مقدار زیادی آب هستند که برای سلامت دندان مفیدند.
  • ویتامین D که در ماهی، زرده تخم مرغ، روغن ماهی و نور خورشید یافت میشه، ضمن کمک به بدن برای جذب بهتر کلسیم، برای دندان ها مفیده.
  • ویتامین C رگ های خونی رو تقویت می کنه و التهاب رو کاهش میده و برای تولید کلاژن در مبارزه با بیماری های پریودنتال بهت کمک می کنه.
  • آنتی اکسیدان ها در فلفل دلمه، پرتقال، کیوی، توت فرنگی، کلم بروکلی و کلم یافت میشن و به محافظت از لثه ها و دیگر بافت ها از شر آسیب سلولی و عفونت باکتریایی کمک می کنند.
  • غذاهای حاوی پروبیوتیک مثل ماست، کامبوچا، ماکارونی و میسو باعث کاهش پلاک و افزایش لک های سالم میشن.
  • آنتوسیانین از ایجاد پلاک روی دندان ها جلوگیری می کنه و با سرطان دهان مبارزه می کنه، آرژینین تشکیل پلاک و شانس حفره سازی رو مختل می کنه...
  • و پلی فنل که رشد باکتری های منجر به پلاک رو متوقف، از بیماری لثه، حفره سازی و بوی بد جلوگیری می کنه.
  • پنیر چدار غنی از کلسیمه. سطح اسید رو در دهان کاهش میده و باعث افزایش تولید بزاق میشه.
  • شیر غنی از کلسیمه و سطوح اسید رو در دهان کاهش میده که به مبارزه با پوسیدگی دندان کمک می کنه.
  • آب کمک می کنه تا مواد غذایی از میان دندان ها شسته بشن و دهان سطح بزاقش رو بالا نگه داره.
  • چای غنی از فلورایده و بی شکر و با عسل نوشیدنش برای سلامت دندان مفیده. آجیل سرشار از کلسیم و فسفره. آدامس جویدن باعث افزایش تولید بزاق میشه.
  • ماهی غنی از مواد معدنی و ویتامین های مهمه. بیشتر گوشت ها برای سلامت دهان عالی اند.
  • ماست از نفوذ حفره، بیماری لثه و نفس بدبو محافظت می کنه. هویج سرشار از مواد معدنی و ویتامین ها برای دهانه.
  • زنجبیل رشد باکتری رو مهار می کنه. مصرف غلات کامل باعث کاهش خطر بیماری لثه میشه. گلابی برای سلامت دهان و دندان مفیده و پیاز خام، خواص ضد باکتری قوی داره.
  • قارچ شیتاکی برای تشکیل نشدن پلاک، کرفس برای سلامت دهان و دندان و سیب زمینی برای دندان و لثه مفیدند.
  • همچنین دوز سالم ویتامین A برای مینای دندان و لثه ها بسیار مفید خواهد بود.

# تگ ها :

video application education Cotion video_marketing

Google AdSense
336 x 280

ویدئو های پیشنهادی

استودیو عکس و فیلم سه نما
00:00:57
عکس و فیلم سه نما
1398-01-29
 مهر و موم
00:01:00
مهروموم
1397-08-02
ولنتاین
00:01:00
گالری زرمین
1397-11-29
قلیوری
00:00:47
قليوري
1397-09-19
Google AdSense
336 x 280
ویزای دانشجویی آمریکا
00:01:00