چارت کشن > استراتژی محتوایی درباره برند

راهنمای جامع برای ساخت و مدیریت برندی که شناخته شده، محبوب و متمایز است. (با استفاده از موشن گرافیک / ویدیو / تیزر تبلیغاتی و در یک کلام محتوا توصیفی همچون نگاره توصیفی ، اینفوگرافی ، متن توصیفی و پادکست توصیفی)

کوکاکولا چیزی فراتر از نوشابه است. تداعی کننده یه حس خوبه که باعث می شه همیشه جذبت کنه(شخصیت برند/برند آرکتایپ)

در عرضه محصولاتت به بازار داشتن برند لازمه و آگاهی بخشی نسبت به اون برند یه ضرورته.

برندهای معروف از لحن کپشن در پست های اینستاگرامشان(ویدئو ، تیزر ، انیمیشن ، موشن گرافی ، متن توصیفی ، نگاره توصیفی ، اینفوگرافی و پادکست توصیفی) گرفته تا ترکیب رنگی که روی محصولات، بیلبوردها و ویدیوهای تبلیغاتی شان استفاده می کنند همگی در یک جهت و برای افزایش فروش و محبوبیت در میان مصرف کنندگان است و هدف اصلی آنها انتخاب اول مشتری بودنه.

خوب چه شرکتی این را نمی خواهد؟

رسیدن به این جایگاه راهکار ویژه خود را میطلبد، ما با استفاده از راهکارهای محتوایی خرید محصولاتتان را با تجربیاتی خاص و ویژه همراه میکنیم(اثر برند/برندینگ) یا اگر دقیقتر بخواهیم بگیم، برای برند شما در ذهن مصرف کننده و خریدار هویت می سازیم، در یک کلام برایتان برندسازی(برندینگ) می کنیم.

بزارید خیالتان را راحت کنم در اینجا راهکاری که برای برندینگ (برندسازی) ارائه می کنیم بسیار تاثیرگذار و هدفمند است. سخت و پیچیده نیست بلکه آسان و قابل دسترس است.

این راهکار چیست؟ با ما باشید تا در ادامه توضیح دهیم.

منافع و مزایای برندسازی:

قبل از هرچیز برای رسیدن به یک ادبیات مشترک تعریفی از برند بدهیم.

برند چیست؟

برند یا نام تجاری، ویژگی یا مجموعه ای از ویژگی‌هایی است که یک شرکت را از شرکتهای دیگر متمایز می کند. یک برند معمولاً از یک نام، برچسب، لوگو، طرح، صدای برند، تجربه ای خاص و موارد دیگر تشکیل شده است.

اهمیت برندینگ یا برندسازی چیست؟

بدون شک برند یا نام تجاری شما یکی از مهم ترین دارایی های شرکت یا مجموعه شماست.
برند به شرکت شما هویت می بخشد، کسب و کار شما را به یاد ماندنی می کند، مصرف کنندگان را تشویق می کند از شما خرید کنند، از بازاریابی و تبلیغات شما حمایت می کند و باعث افتخار کارمندان شما می شود.

راهکار طراحی و مدیریت استراتژی محتوایی برندینگ/برندسازی
با استفاده از موشن گرافیک / ویدیو / تیزر تبلیغاتی و در یک کلام محتوای توصیفی همچون نگاره توصیفی ، اینفوگرافی ، متن توصیفی و پادکست توصیفی

و اما راه حل برندسازی ویژه ما چیست؟

همانطور که میدانید در سالهای اخیر تولید محتوای متنی، پادکست، ویدیو و موشن گرافیک های تبلیغاتی و آموزشی، بسیار زیاد شده و به اصطلاح بازارشان حسابی داغ شده است.

اما نقشه راه تولید محتوا و ساخت و ایجاد آن بسیار پیچیده است.

ما با ارائه چهارچوبهای محتوایی هدفمند شما را گام به گام در این مسیر هدایت و حمایت می کنیم و کار تولید محتوا را هم برایتان انجام میدهیم.

راه حل ویژه ما شامل هفت گام به شرح ذیل است :

استراتژی محتوایی درباره برند یا معرفی برند

1. معرفی برند / کسب و کار:

معرفی برند به داده های شکل گیری(پدیداری) کسب وکار مثل سال تاسیس، نام موسس و یا موسسین می پردازه و سبد محصولات برند رو به صورت اجمالی شرح می ده و در ادامه به وجه تمایزش با رقبا می پردازه.

در این قدم هدف ایجاد جریان شفافیت اطلاعات بین مصرف کننده و برند است، که در آگاهی بخشی برند یا همان برند اَوِرنِس (brand awareness) نقش مهمی را ایفا می کند.

یکی از منابع مفید در اجرای این گام، ساز و کار محتوایی( موشن گرافیک / ویدیو / تیزر تبلیغاتی و در یک کلام محتوا توصیفی همچون نگاره توصیفی ، اینفوگرافی ، متن توصیفی و پادکست توصیفی) است که کُشِن در اختیارتان می گزارد.

2. سیر زمانی برند / کسب و کار:

هر برند یا کسب و کار از روز شکل گیری(استارتاپ) تا بلوغ و نیز جوان سازی، مراحل و سیر متنوعی را طی می کند که طبیعتا فاکتور زمان نقش سازنده ای در آن دارد لذا توصیف این سیر زمانی برای مخاطب جذاب و اعتماد ساز می باشد ؛

در اجرای این گام بهتره از سازو کار محتوایی(موشن گرافیک / ویدیو / تیزر تبلیغاتی و در یک کلام محتوا توصیفی همچون نگاره توصیفی ، اینفوگرافی ، متن توصیفی و پادکست توصیفی) استفاده کنی.

3. ماموریت های برند / کسب و کار:

ماموریت های برند/کسب وکار برای بازاریابی درون گرا یا اینباند مارکتینگ (inbound marketing) بسیار سازنده است و به مشتریان و مصرف کنندگانی که به نوعی در بازار با کسب وکار شما مرتبط اند این امکان را می دهد که با سیر و جریان های مدیریتی سازمان و کسب وکار شما همسو شوند و در هم افزایی قلمرو بازار برند/کسب و کار شما نقش موثری رو بازی می کند.

در اجراء این گام توسط سازوکار محتوایی(با استفاده از موشن گرافیک / ویدیو / تیزر تبلیغاتی و در یک کلام محتوا توصیفی همچون نگاره توصیفی ، اینفوگرافی ، متن توصیفی و پادکست توصیفی) می توانید روی بسترهای کُشِن حساب کنید و با کمک گرفتن از کارشناسان ما در مرکز تماس به بهترین نحو این گام استراتژیک را برای کسب وکارتان بردارید

4. مسئولیت های اجتماعی برند / کسب و کار:

مسئولیت های اجتماعی نقطه عطفی برای برند/کسب وکار شما در ایجاد وفاق در قلمرو بازار برند/کسب وکارتان هست ؛ اینکه چقدر این مسئولیت رو در محور ماموریت های کسب وکارتان دیده اید بحث مفصلی است ولی در استراتژی محتوایی تان حتما لازمه سهمی برای این موضوع ببینید و حداقل در حد چشم انداز بهش بپردازید ؛

در این گام ما کمکتون می کنیم تا کمی در مورد مسئولیت اجتماعی برند/کسب وکارت در قلمرو بازارتان (از مصرف کننده تا مشتری وفادار) گفتمان دیجیتال کنید ، اینرو یادتون نره: محتواهایی که حول تامین منافع عمومیه اقبال بیشتری دارند.

بنابراین این گام از کلیدی ترین گام ها محسوب می شود؛ ما با استفاده از سازوکار محتوایی(با استفاده از موشن گرافیک / ویدیو / تیزر تبلیغاتی و در یک کلام محتوا توصیفی همچون نگاره توصیفی ، اینفوگرافی ، متن توصیفی و پادکست توصیفی) کمکتون می کنیم این گام رو برنامه ریزی و اجرا کنید .

5. بیوگرافی موسس یا موسسین:

بازار هدف(از مصرف کننده تا خریدار) در یک نقطه خاص به برند اعتماد می کنه و اصطلاحا پروسه وفاداری کلید می خوره؛ شناخت بازار نسبت به موسس یا موسسین در این پروسه بسیار تاثیر گذار هست و حسن شناخت در تسریع آن نقش به سزائی دارد.

ما در این گام سازوکار محتوایی (با استفاده از موشن گرافیک / ویدیو / تیزر تبلیغاتی و در یک کلام محتوا توصیفی همچون نگاره توصیفی ، اینفوگرافی ، متن توصیفی و پادکست توصیفی) در اختیارتون می زاریم تا بهره برداری حداکثری نسبت به شناخت بازار از موسس یا موسسین تون حاصل بشه .

6. افتخارات برند/ کسب و کار:

در گام پایانی، اقدامی در راستای اعتبار بخشی به برندتان انجام می دهیم؛ در سیر اقدامات انجام شده حلقه نهفته و پنهان اعتبار بخشی به برند/کسب وکارتان است. به این منظور توسط سازوکار محتوایی(با استفاده از موشن گرافیک / ویدیو / تیزر تبلیغاتی و در یک کلام محتوا توصیفی همچون نگاره توصیفی ، اینفوگرافی ، متن توصیفی و پادکست توصیفی) افتخارات برند/کسب وکار تون رو احصا ، پالایش و توصیف می کنیم .

این راهکار در قالب های مختلف شامل :

  1. موشن گرافیک :
    یه موشن گرافی 15 الی 60 ثانیه که به صورت فرآیندی تولید و در ده ایستگاه کارشناسی می شه .
  2. ویدیوهای توصیفی:
    ویدئوهای توصیفی در قالب رئال و مستند می باشند و کاربردشون در محتواهای حجیم و بلند مدت است.
  3. انیمیشن توصیفی:
    انیمیشن توصیفی به انیمیشنی گفته می شه که داده های توصیفی و نامتقارن محصول یا یه موضوع قابل توصیف رو انیمیت شده و متحرک با ترکیب جلوه های بصری برای مخاطب توصیف می کنه.
  4. پادکست توصیفی:
    پادکست یه محتوای صوتی است که بین یک تا 5 دقیقه یه محصول یا موضوع اطلاعاتی رو تشریح و توصیف می کنه و ویژه گی اش در فاخر بودن و پرهیز از حشو است.
  5. کاور توصیفی:
    کاور توصیفی نگاره ای توصیفی است که با هدف تحریک مخاطب به اقدام (انتخاب یه پست یا پخش یه محتوای تیزر/ ویدئو یا انیمیشن هست) طراحی می شه. برای مثال: کاور ویدیوها در اینستاگرام که هرچه جذابتر باشند بیشتر مشاهده می شوند.
  6. اینفوگرافی:
    اینفوگرافی مصوری از اطلاعات توصیفی با الگوهای تقلیل گرایی هست که در درک و ساده سازی مفاهیم و داده های پیچیده به مخاطب کمک می کنه ؛ این قالب عموما در فضاهای ورک شاپی و آموزشی مؤثر تر عمل می کنه .
  7. و البته کپشن برای شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام:
    کپشن و یا متن توصیفی بین 150 الی 400 کلمه بوده و عاری از هر اضافه گویی با بلاغتی صریح یه موضوع را به گونه ای محرک ساز توصیف می کند .

برای برندسازی و معرفی کسب و کار شماست.

نمونه های موفق در گام های استراتژیک برندسازی کُشِن :

برخی از مشتریان ما که در حوزه برندسازی افتخار همکاری با آنها را داشته ایم:

موشن گرافیک معرفی برند گلدن لایف

شرکت درمانیاب دارو واردکننده اصلی برند گلدن لایف در کشور است.
مجموعه کشن، با استفاده از تولید محتوای ویدیویی و سمعی-بصری توانسته در افزایش جایگاه این برند در بازار کمک شایانی نماید.

ویدیوی توصیفی بیوگرافی موسس گلرنگ

کشن با استفاده از موشن گرافی بیوگرافی مرحوم محمد کریم فضلی را همزمان با فوت ایشان تولید و نشر داد.
یکی از مزایای معرفی موسس یا موسسین برند یا کسب و کار، اعتباربخشی و رشد جایگاه برند در اذهان عمومی است.

موشن گرافی توصیفی سیر زمانی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برای افزایش آگاهی عمومی از تاریخچه و امکانات آن سازمان و جلب مشارکتهای عمومی؛ مجموعه موشن گرافیک های توصیفی در زمینه برندسازی را از ما دریافت نمودند.
این مجموعه با بیش از نیم قرن سابقه، در حال حاضر بزرگترین نهاد پژوهشی کشور است که در زمینه علوم انسانی و بررسی شناخت فرهنگ دیرپای اسلامی – ایرانی پژوهش می‌کند.

مشاوره تلفنی رایگان

اطلاعات تماس خود را وارد کنید .
تا مشاوران ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند :)

سوالات متداول برندسازی یا برندینگ

برندسازی راهی برای شناسایی کسب و کار شماست. شیوه شناخت و تجربه مشتریان شما از کسب و کار شماست. یک نام تجاری قوی بیش از یک لوگو است - در همه چیز از سبک خدماتدهی به مشتری، لباس کارکنان، کارت ویزیت و محل کار گرفته تا بازاریابی و تبلیغات شما منعکس می شود.
بدون شک برند یا نام تجاری شما یکی از مهم ترین دارایی های شرکت یا مجموعه شماست. برند به شرکت شما هویت می بخشد، کسب و کار شما را به یاد ماندنی می کند، مصرف کنندگان را تشویق می کند از شما خرید کنند، از بازاریابی و تبلیغات شما حمایت می کند و باعث افتخار کارمندان شما می شود.
  • مخاطب هدف خود را مشخص کنید.
  • موقعیت محصول و کسب و کار خود را تعیین کنید.
  • شخصیت شرکت خود را تعریف کنید.
  • استراتژی تولید محتوا برای کسب و کارتان بنویسید.
استراتژی برندسازی (معروف به استراتژی توسعه برند) یک برنامه بلند مدت برای دستیابی به یک سری اهداف بلند مدت است که در نهایت منجر به شناسایی و ترجیح برند شما توسط مصرف کنندگان می شود.