چارت کشن

راهنمای جامع برای ساخت و مدیریت برندی که شناخته شده، محبوب و متمایز است. (با استفاده از موشن گرافیک / ویدیو / تیزر تبلیغاتی و در یک کلام محتوا توصیفی همچون نگاره توصیفی ، اینفوگرافی ، متن توصیفی و پادکست توصیفی)

استراتژی تولید محتوا چیست ؟

استراتژی محتوا الگو و نقشۀ راهی است که در آن از محتوا (شنیداری، دیداری (عکس ، نمایه و ...) ، "شنیدار دیداری" (ویدئو توصیفی ، انیمیشن توصیفی و ...) ویا نوشتاری (متن توصیفی ، شعار تبلیغاتی و ... ) ) برای دستیابی به اهداف تجاری خود استفاده می کنید.

یک استراتژی محتوای موفق همچون یک قیف عمل کرده و مخاطبان هدف شما را در هر مرحله از قیف جذب می کند و حتی پس از خرید نیز آنها را وابسته (نیاز اعتیادوار) و دلبسته (وفادار) نگه میدارد.

درصورتی که فرض کنیم استراتژی محتوایی شما معطوف به افزایش آگاهی از برند است. برای رسیدن به این استراتژی، اگر بخواهید بر SEO تمرکز کنید، استراتژی محتوایی می تواند دید وب سایت شما را در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) و هدایت ترافیک به سمت محصولات یا خدمات شما، بالا ببرد.

صاحبان مشاغل جدید ممکن است تصور کنند که داشتن یک استراتژی محتوایی خوب است، اما ضروری نیست.

درحالی که ، در شرایط پساکرونا تولید محتوای توصیفی (مبتنی بر بازاریابی ویدئو همچون انیمیشن ، موشن گرافی و تیزر ) باکیفیت می تواند در ایجاد اعتماد برای مخاطبان جدید و کسب موفقیت در طولانی مدت بسیار ارزشمند باشد.

در اصل، مصرف کننده در بازار از لحظه احساس نیاز تا اقدام برای خرید سفری طی می کند که یک استراتژی محتوایی خوب (مبتنی بر بازاریابی ویدئو همچون انیمیشن ، موشن گرافی و تیزر ) پایه و اساس مراحل جذب و ایجاد حس رضایت در خریدار است که از چارچوب بازاریابی درونگرا پیروی می کند.

همراه با جذب مشتریان بالقوه ، به برند خود می توانید از استراتژی محتوا (مبتنی بر بازاریابی ویدئو همچون انیمیشن ، موشن گرافی و تیزر )  برای فروش و ایجاد رضایت مشتری استفاده کنید.

حال به نقل از وبسایت هاب اسپات Hubspot ، با توجه به اینکه 70 درصد از بازاریابان به طور فعال در بازاریابی محتوا سرمایه گذاری می کنند، بسیار مهم است که یک استراتژی محتوای (مبتنی بر بازاریابی ویدئو همچون انیمیشن ، موشن گرافی و تیزر ) خوب برای رقابت در صنعت خود ایجاد کنید.

اما چگونه یک استراتژی محتوایی مبتنی بر بازاریابی ویدئو همچون انیمیشن ، موشن گرافی و تیزر طراحی کنیم ؟

سرویس کُشن این کار را برای شما انجام داده و یک فریم ورک و یا همان الگوی کار (مبتنی بر بازاریابی ویدئو همچون انیمیشن ، موشن گرافی و تیزر) به نام چارت کشن طراحی کرده است.

چارت کشن چیست ؟

استراتژی محتوایی چارت کشن

چارت کشن استراتژی محتوایی منحصر به فردی مبتنی بر بازاریابی ویدیو همچون انیمیشن ، موشن گرافی و تیزر توصیفی می باشد که دارای هفت وجه زیر می باشد:

1. معرفی برند

معرفی برند به داده های شکل گیری(پدیداری) کسب وکار مثل سال تاسیس نام موسس و یا موسسین می پردازه و در ادامه سبد محصولات برند رو به صورت اجمالی شرح می ده ودر ادامه به وجه تمایزش با رقبا می پردازه . در این قدم هدف ایجاد جریان شفافیت اطلاعات بین مصرف کننده و برنده که در آگاهی بخش برند یا همان برند اَوِرنِس نقش مهمی را ایفا می کند . بهترین منابع در اجراع این گام سازکار محتوایی( موشن گرافیک / ویدیو / تیزر تبلیغاتی و در یک کلام محتوا توصیفی همچون نگاره توصیفی ، اینفوگرافی ، متن توصیفی و پادکست توصیفی) است که کُشِن در اختیارت می گزاره .

2. معرفی محصول (کالا و خدمات)

برای راه اندازی فروشگاه درگذشته اشخاصی بودند که تخصص شان چینش ویترین بود و مغازه دارها از اونها نوبت ویترین چینی می گرفتند ؛ حال در فضای مجازی در مبحث بازاریابی محتوا ( مبتنی بر انیمیشن توصیفی ، موشن گرافیک / ویدیو / تیزر تبلیغاتی و در یک کلام محتوا توصیفی همچون نگاره توصیفی ، اینفوگرافی ، متن توصیفی و پادکست توصیفی) معرفی محصول نقش همان ویترین رو بازی می کنه و محرکه اصلی هستش ، راهکار معرفی محصول در چارت کُشِن توجه استراتژیک به این مهم داره و به این منظور محصولات رو از حیث توصیف به هشت نوع طبقه بندی کرده:

  1. محصول با مفاهیم فیزیکی
  2. محصول آموزشی
  3. رزومه محصول
  4. محصول با مفاهیم مجازی
  5. محصولات رایج
  6. محصولات نوین
  7. معرفی وبسایت
  8. معرفی اپلیکیشن

و در هر نوع یک الگو برای توصیف طراحی کرده که تحت قالب فرم های منحصر به فردی در سامانه مدیریت مشتریان کُشِن در اختیارتون گذاشته می شه .

3. راهنمای مصرف

بعداز اینکه برندت رو به بازار معرفی کردی و به طبع اون مصرف کننده ها با محصولاتت آشنا شدن لازمه با ایجاد جریان اطلاعاتی مبنی بر راهنمای مصرف میزان بهره برداری مشتریت از محصولاتت رو توسعه بدی و این هم در مدیریت دقده های مشتریت بهت کمک می کنه ؛ هم خودش یه گام در پیشبرد استراتژی محتواییته

برای مطالعه بیشتر مراجعه کنید به صفحه راهکار محتوایی راهنمای مصرف

4. فرهنگ استفاده

همانطور که توضیح دادیم در این راهکار هدف ایجاد اشتیاق در مصرف کننده برای اقدام به خریده ؛ برای رسیدن به این هدف ما پنج گام طراحی کردیم که براساس اولویت های مصرف کننده طراحی شده ؛ در این پنج گام برای رفع تردیدها و ایجاد اشتیاق ، منافعی که مصرف کننده منتفع می شه رو براساس اولویت هاش تشریح و توصیف کنیم .

برای مطالعه بیشتر مراجعه کنید به صفحه راهکار محتوایی فرهنگ استفاده

5. شرایط نگهداری و محلهای مصرف

همانطور که تا اینجا با دیدگاه ما در تبیین استراتژی محتوایی برای معرفی کسب وکار و محصولات قابل عرضه اش آشنا شدید ذهن مصرف کننده در بازار و به طبع آن خریداران محصولات شما و در نهایت مشتریان کسب وکارت نسبت به شما و برندت لایه لایه دقدقه هایش پاسخ داده می شه و تبدیل به یه کنشگر و فادار (مصرف کننده ، خریدار و یا مشتری ) در مقابل برندت می شه یکی از این لایه ها شرایط نگهداری و محل های مصرف محصولاتته که طی شش گام ما به تمام دقدقه های موجود تو بازار پاسخ می دیم .

برای مطالعه بیشتر مراجعه کنید به صفحه راهکار محتوایی شرایط نگهداری و محل های مصرف

6. احراز اصالت

در راهکار احراز اصالت ما تلاش کردیم روشهایی را که مصرف کنندگان از طریق آن می توانند به اصل بودن محصول شما پی ببرند را معرفی کرده و شرح دهیم. در اصل شما در این پروسه با انتقال محتوای فاخر و مطلوب این اطمینان رو در ذهن مصرف کننده ایجاد می کنید که محصول شما نسبت به محصولات مشابه اصالت داشته و وی (مصرف کننده) چکونه می تواند آن را تشخیص دهد .

برای مطالعه بیشتر مراجعه کنید به صفحه راهکار محتوایی احراز اصالت

7. مناسبتی

این راهکار محتوایی به گونه بهت کمک می کنه تا جایگاه خودت رو در بازار حفظ کنی و تلاش کنی که در اذهان مصرف کنندگان رشدش بدی ؛

حال چگونه ؟ برای پاسخ به این سوال مراجعه کن به صفحه راهکار محتوایی مناسبتی

8. معرفی کتاب (شناسنامه دیجیتال کتاب)(ویژه صنعت نشر)

9. جذب سرمایه(ویژه جامعه استارتاپی)

چارت کشن، نمایی 360 درجه از کسب وکار و محصولات شما در اختیار مخاطب (از مصرف کننده تا مشتری و مشتری وفادار) در بازار و محیط کسب و کارتون ارئه می ده. :

اگر این هفت وجه را شاخه های اصلی یک درخت در نظر بگیریم، هر شاخه زیرشاخه هایی دارد که ما در کشن با مهندسی مجدد نیاز بازار (بازاریابی محتوا مبتنی بر ویدیو ، تیزر و موشن گرافی) به این سوالات در هفت گروه (بازار را بر حسب سطح بلوغ سازمانی نسبت به محتوا ویدئویی (همچون تیزر تبلیغاتی ، ویدئو ، انیمیشن و موشن گرافی توصیفی)به هفت گروه تقسیم کرده) به صورت مستقل طرح و پاسخ دادیم و این الگوی کار را برای معماری استراتژی های محتوایی ( چارت کشن (استراتژی محتوایی منحصر به فردی مبتنی بر بازاریابی ویدئو همچون انیمیشن ، موشن گرافی و تیزر توصیفی می باشد) ) طراحی کردیم .

سوالات مهم در هنگام تدوین استراتژی محتوایی کدامند؟

هنگامی که یک استراتژی محتوا (مبتنی بر بازاریابی ویدئو همچون انیمیشن ، موشن گرافی ، تیزر توصیفی، اینفوگرافی ، پادکست و متن توصیفی) ایجاد می کنیم، بهتر است چنین سوالاتی رو طرح و پاسخ دهیم.

  1. چه کسی این محتوا (همچون ویدئو ، موشن گرافی ، تیزر انیمیشن توصیفی ، اینفوگرافی ، پادکست و متن توصیفی)را خواهد خواند؟

مخاطبان این محتوا چه کسانی هستند؟ برای چند نوع مخاطب محتوا تولید می کنیم؟

در ضمن استفاده از انواع محتوا همچون ویدیو ، موشن گرافی ، تیزر انیمیشن توصیفی ، اینفوگرافی ، پادکست و متن توصیفی و توجه به کانال های توزیع و نشر آن (تالار ویدئو و کسب و کار سرویس پلازا وندور) به ما کمک می کند محتوایی را ارائه دهیم که هر شخص(کسب وکار و بازار هدفش) با کمترین توان بیشترین مطلوبیت را حاصل کند.

  1. چه مشکلی را برای مخاطبان(در دو پرسونا 1.کسب وکار 2. بازار هدف) خود حل خواهد کرد؟

در حالت ایده‌آل، محصول شما نقشی دردسر کاه و منفعت ساز برای مخاطبانتان بازی می‌کند. به همین ترتیب، محتوا همچون ویدئو ، موشن گرافی ، تیزر انیمیشن توصیفی ، اینفوگرافی ، پادکست و متن توصیفی می بایست به شناسایی دردسرها و به طبع آن منفعت ها، و رسیدگی به آنها ، برای مخاطبان به عنوان یک مربی و حامی آموزش دهنده باشد.

لازمه بدونید یک استراتژی محتوایی (مبتنی بر بازاریابی ویدئو همچون انیمیشن ، موشن گرافی ، تیزر توصیفی، اینفوگرافی ، پادکست و متن توصیفی)  صحیح از افراد در هر دو طرف محصول شما پشتیبانی می کند:

  1. کسانی که در محیط بازاریابی کسب وکار شما هنوز در حال کشف چالش های اصلی خود هستند(مردد ها)
  2. و کسانی که قبلاً در فرآیندهای بازاریابی کسب و کار شما جذب و از محصولات شما برای غلبه بر این چالش ها استفاده کرده و می کنند (مشتریان و مشتریان وفادار).

استراتژی محتوایی ما با نام چارت کشن، مبتنی بر بازاریابی ویدیو همچون انیمیشن ، موشن گرافی ، تیزر توصیفی، اینفوگرافی ، پادکست و متن توصیفی است و راه حل(هایی) را که در فرآیندهای بازاریابی به بازار ارائه می دهید تقویت می کند و به شما کمک می کند تا اعتبار خود را نزد مخاطبان (از مصرف کننده های مردد تا مشتریان وفادار) هدف شکل داده و ارتقاء بخشید.

  1. چه چیزی کسب و کار را منحصر به فرد می کند؟

معمولا در هر بازاری رقبا محصول یا محصولات مشابه محصولات کسب و کار شما دارند، به این معنی که مشتریان بالقوه شما باید بدانند چه چیزی محصول یا محصولات شما را بهتر می کند - یا حداقل، وجه تمایزش در چیست؟

و اینکه اصالتی که در محصولات شما هست چگونه قابل تشخیص از محصولات تقلبی است؟

شاید دارایی اصلی شما سابقه طولانی کسب و کارتان باشد یا شاید صدای برند منحصر به فردی دارید که باعث می شود از رقبای خود متمایز شوید.

برای اثبات اینکه چرا محصولاتتان ارزش خرید دارند، باید ثابت کنید که چرا ارزش شنیده شدن دارید.

برای رسیدن به این هدف کافیست از استراتژی محتوایی کشن مبتنی بر چارت کشن پیروی کنید.

  1. روی چه قالب های محتوایی تمرکز خواهیم داشت؟

برای اینکه بفهمید روی چه قالب هایی می بایست تمرکز کنیم، باید مخاطبان کسب و کار شما (از مصرف کنندگان مردد تا مشتریان وفادار) را در جایی که هستند پشبینی کنید.

این یعنی ما براساس هفت گروهی که در ابتدا اشاره کردیم می بایست پروفایلی از مشتریانشان داشته باشیم و تشخیص دهیم برای دسترسی به محتوا به کدام بسترهای ارتباطی بیشتر مراجعه می کنند و در آنجا در چه نقاطی تجمع می کنند.

باتوجه به ارزیابی های ما در یک پنجره کلی سلیقه مخاطبان در فضای دیجیتال ایران بسیار متنوع بوده و حدودا در 49 الگو رفتاری و متعاقب آن تنوع نفوذ پذیری دیجیتال (Digital Divide) تقسیم بندی می شوند لذا تقریباً تمامی تنوع محتوای توصیفی اعم از ویدئوی توصیفی ، انیمیشن توصیفی ، تیزر تبلیغاتی و توصیفی ، موشن گرافی توصیفی ، اینفوگرافی ، پادکست توصیفی و متن توصیفی را شامل می شود که ما در الگوی کار (framework) استراتژی محتوایی کشن تمامی این موارد را پیش بینی کرده ایم.

حال با دریافت مشاوره از کارشناسان محتوایی و انتخاب بهترین فرمت ها ، شروع به ایجاد بودجه برای ارزیابی منابعی کنید که می توانید برای اجرای این استراتژی اختصاص دهید.

  1. محتواها در چه کانال هایی منتشر خواهند شد؟

همانطور که در جذب اقبال و انگیزش مصرف کننده قالب های مختلف محتوایی از محورهای استراتژی محتوایی کشن می باشد ،کانال های توزیع یا همان کانالهای نشر محتوا نیز از ارکان اصلی است و در شتابدهی حصول اهداف آن استراتژی ، نقش بسزایی دارد؛ که از وب سایت خود تا رسانه های اجتماعی را شامل می شود و طیف وسیعی دارد که در چند محور تعریف می شود ؛

  • وب
  • شبکه های اجتماعی
  • برچسب های اطلاعاتی
  • رادیو
  • تلویزیون
  • روزنامه و مجله های تخصصی
  • رخدادهای حرفه ای.

در حوزه کانالهای توزیع زیرساخت نشر محتوا نیز بسیار حائز اهمت می باشد؛

زیرساخت نشر محتوا چیست ؟

زیرساخت نشر محتوا صفحه قابل دسترسی است که عموما در بستر وب می باشد و توسط سرویس دهنده های اطلاعات ارائه می گردد ؛ این صفحه می تواند در بستر وبسایت خودتان باشد ولی لازم هست استانداردهای SEO و وب معنایی در صفحات لحاظ و رعایت گردد به این منظور سرویس مادر کُشِن (وندور www.irvendor.com)  خدمتی را به نام پلازا به کاربران کِشُن (https://www.cotion.co/fa)  ارائه می دهد که زیرساخت مذکور را کاملا شامل می شود ؛ همچنین پلازا خود یک کانال منحصر به فرد و تخصصی نشر محتوا است که چه از حیث فرم بخشی به داده و چه از حیث اقناع محتوایی (وجود تنوع قالب های محتوایی (ویدئو ، صوت ، نگاره توصیفی و متن توصیفی متناسب با ویدئو) حول یک موضوع ) منحصر به فرد است . از طرفی امکان دسترسی سایر کانال های نشر را به گونه ای تسهیل کرده که کاربران با کمترین دانش بتوانند این دسترسی را ایجاد کنند و از همه مهمتر به صورت اتومیشن امکان ایجاد و بهره برداری از برچسب های اطلاعاتی همچون QRcode را هم فراهم کرده .

چارت کُشِن به عنوان الگوی کار در ایجاد استراتژی محتوایی چه نکاتی را توصیه می کند ؟

  1. یک تقویم محتوایی با 24 ماه طول زمانی مشخص کنید .
  2. برای هرماه یک الی سه هدف مشخص کنید .
  3. در بازار هدف خود مصرف کننده ها را شناسایی و با شناسایی مشترکات بینشان آنها را گروه بندی کنید روی هر گروه تحقیقات شخصیتی کرده و پروفایل تشکیل دهید .
  4. از استاندارد چارت کشن استفاده کرده و ممیزی محتوا را اجرا کنید (هم از حیث فرم و قالب(زیرساخت) و هم از حیث محتوا و درون مایه(روساخت)).
  5. سامانه کُشِن امکان مدیریت محتوا را فراهم کرده و میتوانید به رایگان ثبت نام کنید.
  6. نوع محتوایی را که می خواهید ایجاد کنید مشخص کنید(انیمیشن / ویدئو / تیزر توصیفی محصول؛ اینفوگرافی ، پادکست و متن توصیفی . )
  7. ایده های محتوایی را طوفان فکری کنید (چارت کشن با نه گروه اطلاعاتی و چهل رسته توصیف کسب وکار و محصول این کار را برای شما ساده و محیا کرده)
  8. محتوای خود را منتشر و مدیریت کنید (سرویس پلازا و سایر امکانات در داشبورد کشن در این امر شما را یاری می نماید)

برای کسب اطلاعات بیشتر روی هر استراتژی محتوایی کلیک کنید.

مشاوره تلفنی رایگان

اطلاعات تماس خود را وارد کنید .
تا مشاوران ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند :)

سوالات متداول استراتژی تولید محتوا

استراتژی محتوا الگو و نقشۀ راهی است که در آن از محتوا برای دستیابی به اهداف تجاری خود استفاده می کنید. یک استراتژی محتوای موفق همچون یک قیف عمل کرده و مخاطبان هدف شما را در هر مرحله از قیف جذب می کند و حتی پس از خرید نیز آنها را وابسته و دلبسته نگه میدارد