چارت کشن > استراتژی محتوایی راهنمای مصرف

راهکار جامع تولید و ساخت راهنمای استفاده از محصولات (با استفاده از موشن گرافیک / ویدیو / تیزر تبلیغاتی و در یک کلام محتوا)

بارها برای همه ما اتفاق افتاده که به محصولی اقبال پیدا کردیم و چون نسبت به مصرف (از فرآیند خرید تا دریافت خدمات وارانتی و گارانتی) آن آگاهی نداشتیم به نظر اومده که شاید به دردمون نَخوره و کارایی لازم رو نداشته باشه و بعد از مدتها یه فیلم از اون محصول دیدیم و به خودمون گفتیم عجب!! پس این کاربرد رو هم میتونه داشته باشه یا چقدر استفاده ازش ساده بود و انقدر به خودم سخت می گرفتم.

والبته که ما این تجربه رو در مورد محصولاتی که بر مبنای تکنولوژی و نوآوری هستن بیشتر داشتیم و همینطور مصرف کننده در بازار با چالش های مصرف بیشتری مواجهه.

به طور مثل:

  • وسایل دیجیتال خانه و آشپزخانه همچون ربات های خودکار
  • تجهیزات خاص خودرو
  • نرم افزارهای آنلاین
  • اپلیکیشن ها
  • فروشگاه ها و وبسایت های ارائه خدمات
  • و صدها مورد نوآورانه و تکنیکی دیگر از نگاه مصرف کننده می تونه بسیار گنگ باشه .

برای حل این مسئله کسب وکار، راهکارهای متعدد و متنوعی رو می شه پیشنهاد داد . راهکار محتوایی راهنمای مصرف در چارت کشن با نیازسنجی در چنین حوزه ای شکل گرفته که در ادامه براتون تشریح خواهم کرد ؛

این راهکار مبتنی بر 5 گام هستش که در قالب های موشن گرافیک / ویدیو / تیزر تبلیغاتی و در یک کلام محتوا توصیفی همچون نگاره توصیفی ، اینفوگرافی ، متن توصیفی و پادکست توصیفی به مشتریان ارائه میشه.

برای اینکه بتونید سطح بلوغ مصرفِ محصولاتت (چه کالا باشه چه خدمات) رو به درستی و جامع افزایش بدی، این راهکار محتوایی (استراتژی محتوایی) رو برای شما آماده کردیم.

این گروه شامل زیرگروه های زیر هست :

استراتژی محتوایی راهنمای مصرف

1. راهنمای خرید :

در گام اول توان اقدام به خرید رو برای مصرف کننده پایین می آریم ، این به چه معنیه؟ در بازار شخصی که اقدام به خرید محصولی می کنه ، اول مصرف کننده است و بعد از ورود به پروسه خرید تبدیل به خریدار می شه ؛ هر کسب و کاری برای تبدیل مصرف کننده های محصولش به خریدار با یکسری چالش مواجه است اونم تردید مصرف کننده برای اقدام به خریده که بهش توان اقدام به خرید گفته می شه (توان لازم برای خنثی کردن عوامل تردید مصرف کننده)

در آستانه خرید دو عامل اصلی باعث انصراف و دل¬سردی مصرف کننده برای خرید محصول میشه :

  1. ابهام در مراحل و نحوه ثبت سفارش
  2. عدم اطمینان نسبت به اعمال سلیقه خودش در ثبت سفارش و محصول نهایی

ما با مهندسی اطلاعات (و طراحی محتوای توصیفی ، مبتنی بر موشن گرافیک / ویدیو / تیزر تبلیغاتی و در یک کلام محتوا توصیفی همچون نگاره توصیفی ، اینفوگرافی ، متن توصیفی و پادکست توصیفی) این دو عامل رو مهار و دغدغه مصرف کننده قلمرو بازارت رو پاسخ می دهیم .

بدیهی است که راهنمای خرید یک گام تاثیرگذار در افزایش سطح فروش و کاهش هزینه های دفتری فروش و پشتیبانی هست.

2. راهنمای دریافت محصول و ارائه بازخورد :

این گام هم در امتداد گام قبلی در پایین آوردن توان اقدام (توان لازم برای خنثی کردن عوامل تردید مصرف کننده) به خرید نقش ایفا می کنه؛ یعنی بهتون کمک میکنه تا با انرژی کمتری مصرف کننده رو وادار به خرید کنید.

عامل دیگه انصراف و دل¬سردی مصرف کننده برای خرید محصول، "دغدغه های ناشی از چگونگی دریافت محصول و امکان ارائه بازخورد به مدیران مربوطه در صورت بُروز خطا یا مشکل" هست که ما با مهندسی اطلاعات (و طراحی محتوای توصیفی ، مبتنی بر موشن گرافیک / ویدیو / تیزر تبلیغاتی و در یک کلام محتوا توصیفی همچون نگاره توصیفی ، اینفوگرافی ، متن توصیفی و پادکست توصیفی) این عامل رو در این گام مهار و دغدغه ها رو مدیریت می کنیم.

بدیهی است راهنمای دریافت محصول و ارائه بازخورد یک گام تاثیر گذار در افزایش سطح فروش و کاهش هزینه های ناشی از مرجوعی محصولات در فروشه .

3. راهنمای استفاده و نگهداری :

در گام راهنمای استفاده و نگهداری، به چالش های ناشی از سوء مصرف و تولید محتوای توصیفی (مبتنی بر موشن گرافیک / ویدیو / تیزر تبلیغاتی و در یک کلام محتوا توصیفی همچون نگاره توصیفی ، اینفوگرافی ، متن توصیفی و پادکست توصیفی) میپردازیم و از این طریق آگاهی و بلوغ بازار مصرف را نسبت به محصول یا محصولات کسب و کارتان بالا می بریم .

4. راهنمای دریافت خدمات گارانتی / وارانتی :

این گام هم مثل گام سه بیش از اینکه دغدغه های مشتری رو مدیریت کنه، روی مدیریت دغدغه های مصرف کننده در فرآیند انتخاب محصول و به طبع اون پروسه خرید، تاثیر مثبت می گزاره؛ چون یکی دیگر از عوامل ایجاد تردید در ساختار تصمیم مصرف کننده (منتهی به خرید) "دغدغه های ناشی از ابهام در موجودیت و چگونگی خدمات پس ¬از فروش به طور خاص گارانتی و وارانتی" هستش یعنی مصرف کننده نمی دونه یا مطمئن نیست که محصول شما گارانتی یا وارنتی داره یا نه و به همین خاطر نسبت به خرید آن تردید پیدا می کنه.

در این گام با مهندسی نیاز (از مصرف کننده تا مشتری) و طراحی محتوای توصیفی (مبتنی بر موشن گرافیک / ویدیو / تیزر تبلیغاتی و در یک کلام محتوا توصیفی همچون نگاره توصیفی ، اینفوگرافی ، متن توصیفی و پادکست توصیفی) این دغدغه ها رو شناسایی ، مهار و برای شما تبدیل به فرصت می کنیم.

5. راهنمای دریافت نمایندگی/ شعبه :

در این راهکار محتوایی(شش گام راهنمای مصرف) هدف غائی ما:

  1. تحکیم بخشی به تقاضا و
  2. مهار تردیدها نسبت به محصول یا محصولات شماست؛

منتها در گامهای قبل مخاطب ما مصرف کنندگان بازار بودند ولی در این گام مخاطب ما ذینفعان توزیع و فروش محصولات شما هستن و ارزش پیشنهادی ما تسریع و ساده سازی جذب نماینده و سرمایه گزار برای تاسیس شعبه است. به این منظور محتوای توصیفی(مبتنی بر موشن گرافیک / ویدیو / تیزر تبلیغاتی و در یک کلام محتوا توصیفی همچون نگاره توصیفی ، اینفوگرافی ، متن توصیفی و پادکست توصیفی) ویژه کسب وکار شما را طراحی ، تولید و اجراء می کنیم .

این راهکار در قالب های مختلف شامل :

  1. موشن گرافیک :
    یه موشن گرافی 15 الی 60 ثانیه که به صورت فرآیندی تولید و در ده ایستگاه کارشناسی می شه .
  2. ویدیوهای توصیفی:
    ویدئوهای توصیفی در قالب رئال و مستند می باشند و کاربردشون در محتواهای حجیم و بلند مدت است.
  3. انیمیشن توصیفی:
    انیمیشن توصیفی به انیمیشنی گفته می شه که داده های توصیفی و نامتقارن محصول یا یه موضوع قابل توصیف رو انیمیت شده و متحرک با ترکیب جلوه های بصری برای مخاطب توصیف می کنه.
  4. پادکست توصیفی:
    پادکست یه محتوای صوتی است که بین یک تا 5 دقیقه یه محصول یا موضوع اطلاعاتی رو تشریح و توصیف می کنه و ویژه گی اش در فاخر بودن و پرهیز از حشو است.
  5. کاور توصیفی:
    کاور توصیفی نگاره ای توصیفی است که با هدف تحریک مخاطب به اقدام (انتخاب یه پست یا پخش یه محتوای تیزر/ ویدئو یا انیمیشن هست) طراحی می شه. برای مثال: کاور ویدیوها در اینستاگرام که هرچه جذابتر باشند بیشتر مشاهده می شوند.
  6. اینفوگرافی:
    اینفوگرافی مصوری از اطلاعات توصیفی با الگوهای تقلیل گرایی هست که در درک و ساده سازی مفاهیم و داده های پیچیده به مخاطب کمک می کنه ؛ این قالب عموما در فضاهای ورک شاپی و آموزشی مؤثر تر عمل می کنه .
  7. و البته کپشن برای شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام:
    کپشن و یا متن توصیفی بین 150 الی 400 کلمه بوده و عاری از هر اضافه گویی با بلاغتی صریح یه موضوع را به گونه ای محرک ساز توصیف می کند .

ارائه می شه .

راهنمای مصرف محصول چیست؟
(خرید، دریافت محصول و ارائه بازخورد، استفاده و نگهداری ، دریافت خدمات گارانتی / وارانتی و دریافت نمایندگی / شعبه)

راهنمای مصرف محصول به جمیع محتواهایی گفته می شه که در برطرف نمودن تردیدها در بازار مصرف و تبدیلشون به فرصت نقش محوری بازی می کنن و برای محصول یا محصولات هر کسب وکار (مبتنی بر موشن گرافیک / ویدیو / تیزر تبلیغاتی و در یک کلام محتوا توصیفی همچون نگاره توصیفی ، اینفوگرافی ، متن توصیفی و پادکست توصیفی) یه ضرورت هستن .

چرا باید برای راهنمای مصرف محصولات (چه خدماتی و چه کالا) راهکار محتوایی داشته باشیم ؟
(خرید، دریافت محصول و ارائه بازخورد، استفاده و نگهداری ، دریافت خدمات گارانتی / وارانتی و دریافت نمایندگی / شعبه)

از خرید محصول تا مشارکت در فروش آن نیازمند محرک است و مصرف کنندگان ویا شبکه واسط(نمایندگان، شعب و واسطه ها) تردید هایی در اقدام نسبت به مصرف محصول شما، در این لایه از بازار دارند که یک راهکار محتوایی مطلوب با هدف مدیریت دغدغه های این کنشگرانِ بازار (مصرف کننده ویا شبکه واسط) نقش موثری در ایجاد جریان اطلاعات و شفاف سازی ایفا می کنه. بنابراین در بازار شبکه ای کنونی با حضور پلتفرم های دیجیتال جریان ساز، صرف داشتن بودجه های کلان بازاریابی نمی تونه تقاضا برای محصولات شما رو تضمین کنه مگر با توجه کردن به تردیدها و مدیریت آنها.

همچنین راهکارهای محتوایی (راهنمای مصرف) و آموزش مشتریان تاثیر سازنده ای داره و آگاه کردن اونها می تونه از یک طرف استفاده از محصولات شما را گسترش بده و از طرف دیگر حجم تلفنهای پشتیبانی برای پاسخ به سوالات تکراری مرتبط با مصرف محصولات را کاهش بده.

برای پی بردن به مزایای بیشتر این کار به نمونه های موفق راهنمای مصرف که در ادامه بهشون پرداختیم توجه کنید.

نمونه های موفق راهنمای استفاده از محصول با استفاده از موشن گرافیک:

برخی از مشتریان ما که در حوزه راهنمای استفاده افتخار همکاری با آنها را داشته ایم:

موشن گرافیک راهنمای استفاده از خود دریافت های بانک شهر

در این موشن گرافیک به آموزش نحوه استفاده از دستگاه های خود دریافت بانک شهر پرداخته ایم.
بدین روش بانک شهر توانست با انتشار این ویدیو در شبکه های اجتماعی و وبسایت خود کمک شایانی به آموزش و افزایش استفاده از دستگاه های خود دریافت کند.

ویدیوی توصیفی راهنمای دریافت ویزا برای وبسایت سفریتو

در این ویدیو به تشریح گام به گام نحوه دریافت ویزا از سفارت آلمان پرداخته شده است.
سفریتو با تولید ویدیوهای آموزشی از این قبیل باعث جذب و افزایش فالوورهای شبکه های اجتماعی خود شده است.

موشن گرافی ثبت سفارش در وبسایت HR و تحویل کالا

در این ویدیو گام به گام نحوه ثبت سفارش تشریح گردیده است.
شفاف سازی و آموزش خرید تاثیر شایانی در افزایش فروش و رضایت مشتری دارد.

مشاوره تلفنی رایگان

اطلاعات تماس خود را وارد کنید .
تا مشاوران ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند :)

سوالات متداول تولید محتوا برای راهنمای مصرف

راهنمای مصرف محصول به جمیع محتواهایی گفته می شه که در برطرف نمودن تردیدها در بازار مصرف و تبدیلشون به فرصت نقش محوری بازی می کنن و برای محصول یا محصولات هر کسب وکار (مبتنی بر موشن گرافیک / ویدیو / تیزر تبلیغاتی و در یک کلام محتوا توصیفی همچون نگاره توصیفی ، اینفوگرافی ، متن توصیفی و پادکست توصیفی) یه ضرورت هستن .
از خرید محصول تا مشارکت در فروش آن نیازمند محرک است و مصرف کنندگان ویا شبکه واسط(نمایندگان، شعب و واسطه ها) تردید هایی در اقدام نسبت به مصرف محصول شما، در این لایه از بازار دارند که یک راهکار محتوایی مطلوب با هدف مدیریت دغدغه های این کنشگرانِ بازار (مصرف کننده ویا شبکه واسط) نقش موثری در ایجاد جریان اطلاعات و شفاف سازی ایفا می کنه. بنابراین در بازار شبکه ای کنونی با حضور پلتفرم های دیجیتال جریان ساز، صرف داشتن بودجه های کلان بازاریابی نمی تونه تقاضا برای محصولات شما رو تضمین کنه مگر با توجه کردن به تردیدها و مدیریت آنها.
دفترچه راهنما به مجموعه اطلاعات توصیفى درباره‌ى یك كالا و یا توضیح چگونگى كاركرد یك محصول میپردازه و امروزه به جز چاپ دفترچه راهنما میشه به تولید ویدیوهای آموزشی و غیره نیز پرداخت. برای اینکار حتما به وبسایت کُشِن مراجعه کنید.