چارت کشن > استراتژی محتوایی فرهنگ استفاده از محصولات

راهنمای جامع برای فرهنگسازی استفاده از محصولات (با استفاده از موشن گرافیک / ویدیو / تیزر تبلیغاتی و در یک کلام محتوا)

فروش به مشتریانی که از قبل به محصول شما علاقه مند هستند، ساده است.

اما شروع این ارتباط با کسی(مصرف کننده مردد) که نامت رو نشنیده یا براش نام آشنا نیستی بسیار پیچیده و انرژی بر خواهد بود؛ زیرا که وی هرگز فعالانه و خود جوش به دنبال حل این چالش(رفع تردیدهایش برای انتخاب و خرید محصولت) نخواهد بود، بنابراین در رسیدن به اهداف فروش جذب مرددها دشوارترین کاره .

اما غیر ممکن نیست. با مهارت‌، همدلی، برنامه ریزی و داشتن راهکار محتوایی ( مبتنی بر انیمیشن توصیفی ، موشن گرافیک / ویدیو / تیزر تبلیغاتی و در یک کلام محتوا توصیفی همچون نگاره توصیفی ، اینفوگرافی ، متن توصیفی و پادکست توصیفی) ، می‌ شه بهشون غلبه کرد و این گروه مصرف کننده (مرددها) رو به مشتریان خودتون تبدیل کنید. زیرا که به محصولاتی که ارائه می‌دین نیاز دارن ولی صرفا مردد هستن. برای اینکار "راهکار محتوایی فرهنگ استفاده" ما بهترین انتخابه .

این راهکار محتوایی( مبتنی بر انیمیشن توصیفی ، موشن گرافیک / ویدیو / تیزر تبلیغاتی و در یک کلام محتوا توصیفی همچون نگاره توصیفی ، اینفوگرافی ، متن توصیفی و پادکست توصیفی) برای یافتن بازارهای جدید، افزایش سهم بازار و فروش محصولات جدید بسیار کاربردیه .

اما قبل از توضیح این راهکار محتوایی( مبتنی بر انیمیشن توصیفی ، موشن گرافیک / ویدیو / تیزر تبلیغاتی و در یک کلام محتوا توصیفی همچون نگاره توصیفی ، اینفوگرافی ، متن توصیفی و پادکست توصیفی) به نقاط استراتژیکی که در این راهکار استفاده می کنیم میپردازیم.

چگونه مردم رو مشتاق به خرید محصولت کنی؟

برای اینکه مردم رو مشتاق به خرید محصولاتت کنی، باید تردیدهایی که اونها دارن رو برطرف کنی.

بنابراین لازمه ارزش پیشنهادیت (منافعی که مصرف کننده از محصولت می بره) رو با درک دیدگاه اونها و بر اساس منافعی که دنبال می کنن تشریح کنی؛یعنی لازمه از تکنیک‌هایی استفاده کنی که هم از بُعد منطق و هم احساسات، محرک ساز باشه تا مصرف کننده رو جذب و تحریک به اقدام یا خرید محصولاتت کنی.

این دو بُعد (منطق و احساس) از اینرو حائز اهمیته که مصرف کننده در فرآیند تبدیل شدن به خریدار به هر دو تکیه می زنه و رفتار می کنه؛ در اصل ما اگر لیستی از تردیدهایی که مانع اقدام به خریدِ مصرف کننده ست رو داشته باشیم، میبینیم که دغدغه های آنها از هر دو طیف (منطق و احساس) هستن.

راهکار فرهنگ استفاده از محصولات
با استفاده از موشن گرافیک / ویدیو / تیزر تبلیغاتی و در یک کلام محتوای توصیفی همچون نگاره توصیفی ، اینفوگرافی ، متن توصیفی و پادکست توصیفی

در بسته محتوایی فرهنگ استفاده به ابعاد زیر می پردازیم:

استراتژی محتوایی فرهنگ استفاده از محصولات

همانطور که توضیح دادیم در این راهکار هدف ایجاد اشتیاق در مصرف کننده برای اقدام به خریده ؛ برای رسیدن به این هدف ما پنج گام طراحی کردیم که براساس اولویت های مصرف کننده طراحی شده ؛ در این پنج گام برای رفع تردیدها و ایجاد اشتیاق ، منافع مصرف کننده رو براساس اولویت هاش تشریح و توصیف میکنیم:

1. گام اول : منافع اقتصادی و تجاری

منافع اقتصادی و تجاری یک دغدغه از بعد منطِق ه و اولویت اول مصرف کننده است ؛ پس برای ایجاد اشتیاق اولیه لازمه بهش بپردازی .

در منافع اقتصادی و تجاری که مصرف کننده دنبال می کنه فاکتور قیمت حرف اول رو می زنه و در ادامه نسبت قیمت به امکانات محصول اهمیت پیدا می کنه که با طراحی استراتژی محتوایی ( مبتنی بر انیمیشن توصیفی ، موشن گرافیک / ویدیو / تیزر تبلیغاتی و در یک کلام محتوا توصیفی همچون نگاره توصیفی ، اینفوگرافی ، متن توصیفی و پادکست توصیفی) میشه به آن پاسخ داد .

البته دغدغه های مصرف کننده نسبت به منافع اقتصادی و تجاری محدود به شاخص قیمت نمی شه و شاخص هایی همچون:

  • دوام محصول
  • هزینه های حمل
  • شرایط نگهداری
  • و محل های مصرف محصول
  • و همچنین اصالت و تکنولوژی های محصول
  • و دهها شاخص دیگر

که ما در این گام با مهندسی اطلاعات نامتقارن محصولات شما به آنها می پردازیم و محتوای توصیفی لازم رو طراحی و برای شما تولید خواهیم کرد.

2. گام دوم : منافع بهداشت و سلامت

در این گام ما با هر دو بُعد (منطق و احساس) دغدغه های مصرف کننده کار داریم ؛ هر مصرف کننده در مواجهه با محصولات شما به لیستی از دغدغه ها به لحاظ بهداشت و سلامت (که شامل محیط زیست و منابع طبیعی کشور و شهرت هم می شه) بر می¬خوره که لازمه بهشون پاسخ داده شه؛

این دغدغه ها شامل :

  • آیا محصولات شما منطبق بر محیط زیست تولید شده (اصطلاحا محصول سبز)؟
  • استانداردهای سلامت و بهداشت در محصولات شما چیست؟
  • مواد اولیه¬ای که برای ساخت محصولات استفاده می شه منطبق بر سلامت فردی هستش؟

و دهها دغدغه دیگر که ما در این مرحله بصورت محتوای توصیفی ( مبتنی بر انیمیشن توصیفی ، موشن گرافیک / ویدیو / تیزر تبلیغاتی و در یک کلام محتوا توصیفی همچون نگاره توصیفی ، اینفوگرافی ، متن توصیفی و پادکست توصیفی) به آنها پاسخ خواهیم داد .

3. گام سوم : منافع آموزشی

اولویت سوم مصرف کننده دغدغه های آموزشی است که از انتخاب و خرید محصول شما عایدش خواهد شد؛ که البته در محصولات علمی ، فرهنگی و آموزشی بارزتره و شامل مواردی چون :

  • تکنیک های بکاربرده شده در محصول که فرآیند یادگیری را تسریع می کنند.
  • اهداف آموزشی که در طراحی محصول بهش توجه شده.
  • گروه سنی ای که محصول برایشان مناسبه و امکان بهره برداری آموزشی دارند.

و دهها مورد دیگر که جزو دغدغه های آموزشیِ مصرف کننده و خریدار بوده و ما به صورت محتوای توصیفی ( مبتنی بر انیمیشن توصیفی ، موشن گرافیک / ویدیو / تیزر تبلیغاتی و در یک کلام محتوا توصیفی همچون نگاره توصیفی ، اینفوگرافی ، متن توصیفی و پادکست توصیفی) به آنها پاسخ خواهیم داد .

این دغدغه ها در سایر محصولات که علمی ، فرهنگی و آموزشی نیستند کم رنگ تره و شامل مواردی چون :

  • تاثیرات آموزشی محصول در حِرَف و هنرهایی¬که به صورت غیر مثمر در زندگی روزمره مصرف کننده تاثیر گزاره و سایر مواردی که بتواند ارزش آموزشی را برای مصرف کننده و خریدار ایجاد کند که به صورت محتوای توصیفی ( مبتنی بر انیمیشن توصیفی ، موشن گرافیک / ویدیو / تیزر تبلیغاتی و در یک کلام محتوا توصیفی همچون نگاره توصیفی ، اینفوگرافی ، متن توصیفی و پادکست توصیفی) به آنها پاسخ خواهیم داد .

4. گام چهارم : منافع اجتماعی

منافع اجتماعی در جوامع متراکم توده ای (عمدتا شهرستانها و کشورهای کمتر توسعه یافته) به گونه ای برای مصرف کننده دارای حائز اهمیت است و در جوامع شبکه ای (متراکم و غیر متراکم) به گونه ای دیگر (عمدتا کشورهای و شهرهای توسعه یافته).

بنابراین برای تحلیل منافع اجتماعی مصرف کننده نیاز به داده های پژوهش اجتماعی دقیقی ناشی از شخصیت شناسی جمعی(Social persona ) داریم ؛ برای درک بهتر جایگاه منافع اجتماعی در ساختار تصمیم مصرف کننده در ادامه چند مصداق مطرح می کنیم :

  • تاثیر محصول در جایگاه اجتماعی مصرف کننده
  • توجه به تابو های اجتماعی در طراحی محصول
  • نقش محصول در تامین حس نیاز به احترام مصرف کننده

و دهها مورد دیگر که متناسب به بافت اجتماعی بازار هدف محصولات شما باید پژوهش گری اجتماعی شده و مورد ارزیابی و وزن دهی شود ،تا با طراحی محتواهای توصیفی مناسب ( مبتنی بر انیمیشن توصیفی ، موشن گرافیک / ویدیو / تیزر تبلیغاتی و در یک کلام محتوا توصیفی همچون نگاره توصیفی ، اینفوگرافی ، متن توصیفی و پادکست توصیفی) به آنها پاسخ داده بشه .

5. گام پنجم : منافع فرهنگی

از این نوع دغدغه ها عمدتا در محیط های توسعه یافته محیط بازار و نیز بازارهای توسعه یافته در رفتار مصرف کننده بُروز می کند بنابراین جزو لبه های استراتژی فتح بازار محسوب می شه؛

از جمله منافع فرهنگی ای که مصرف کننده در قلمرو (تجلی یافته) بازار یه محصول را دنبال می کنه، میشه به :

  • پیشگیری از تعارض منافع در کاربری از محصول(مبتنی بر شرایط مصرف)
  • تاثیرات محصول در فرهنگ احترام به محیط پیرامون و همزیستی صلح آمیز
  • احترام به باورهای مذهبی در معماری محصول

و دهها مورد دیگر که با ارزیابی و وزن دهی به بافتارهای فرهنگی بازار هدف محصولات شما و تاثیرشان در ساختار تصمیم مصرف کننده هستند اشاره کرد؛ تیم طرح و برنامه کُشِن در این جهت، اقدام به طراحی محتواهای توصیفی ( مبتنی بر انیمیشن توصیفی ، موشن گرافیک / ویدیو / تیزر تبلیغاتی و در یک کلام محتوا توصیفی همچون نگاره توصیفی ، اینفوگرافی ، متن توصیفی و پادکست توصیفی) برای شما میکنه تا به این دغدغه ها پاسخ داده بشه .

راهکار فرهنگ استفاده از محصولات کُشِن در قالب های مختلف شامل :

  1. موشن گرافیک :
    یه موشن گرافی 15 الی 60 ثانیه که به صورت فرآیندی تولید و در ده ایستگاه کارشناسی می شه .
  2. ویدیوهای توصیفی:
    ویدئوهای توصیفی در قالب رئال و مستند می باشند و کاربردشون در محتواهای حجیم و بلند مدت است.
  3. انیمیشن توصیفی:
    انیمیشن توصیفی به انیمیشنی گفته می شه که داده های توصیفی و نامتقارن محصول یا یه موضوع قابل توصیف رو انیمیت شده و متحرک با ترکیب جلوه های بصری برای مخاطب توصیف می کنه.
  4. پادکست توصیفی:
    پادکست یه محتوای صوتی است که بین یک تا 5 دقیقه یه محصول یا موضوع اطلاعاتی رو تشریح و توصیف می کنه و ویژه گی اش در فاخر بودن و پرهیز از حشو است.
  5. کاور توصیفی:
    کاور توصیفی نگاره ای توصیفی است که با هدف تحریک مخاطب به اقدام (انتخاب یه پست یا پخش یه محتوای تیزر/ ویدئو یا انیمیشن هست) طراحی می شه. برای مثال: کاور ویدیوها در اینستاگرام که هرچه جذابتر باشند بیشتر مشاهده می شوند.
  6. اینفوگرافی:
    اینفوگرافی مصوری از اطلاعات توصیفی با الگوهای تقلیل گرایی هست که در درک و ساده سازی مفاهیم و داده های پیچیده به مخاطب کمک می کنه ؛ این قالب عموما در فضاهای ورک شاپی و آموزشی مؤثر تر عمل می کنه .
  7. و البته کپشن برای شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام:
    کپشن و یا متن توصیفی بین 150 الی 400 کلمه بوده و عاری از هر اضافه گویی با بلاغتی صریح یه موضوع را به گونه ای محرک ساز توصیف می کند .

قابل ارائه به شما می باشد.

همانطور که از نام این راهکار مشخص است این راهکارِ محتوایی با هدف فرهنگسازی استفاده از محصولات شما ایجاد شده وهدفش شفاف سازی نسبت به منافع و ارزشهای محصولات شما در بازار هدف است بنابراین نقش موثری در تغییر رفتار مرددها و تبدیل شون به خریدار(محصولات شما) ایفا می کنه .

نمونه های موفق فرهنگسازی با استفاده از موشن گرافیک:

برخی از مشتریان ما که در حوزه فرهنگسازی افتخار همکاری با آنها را داشته ایم:

موشن گرافیک فرهنگسازی استفاده از کیسه های پارچه ای چاپ صلاحی

با تولید موشن گرافیک های معرفی و منافع سلامت، اقتصادی، اجتناعی و غیره استفاده از کیسه های پارچه ای شرکت صلاحی تونستیم سهم بسزایی در رشد فرهنگ استفاده از این کیسه ایجاد کنیم.

ویدیوی توصیفی فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی شهرداری بوشهر

شهرداری بوشهر در اقدامی زیبا مجموعه ای از ویدیوهای توصیفی فرهنگسازی زندگی شهری را با کمک تیم کشن تولید و برای آموزش شهروندانش منتشر کرده.
مجموعه های فرهنگی می توانند از ویدیو و محتواهای با کیفیت برای رشد فرهنگ و فرهنگسازی درست و مناسب استفاده کنند. در این راه تیم ما آماده مشاوره و تولید محتوا برای شماست.

ویدیوی توصیفی منافع سلامت استفاده از محصولات کاریز سبز

کاریز سبز با استفاده از ویدیوهای توصیفی و فرهنگسازی استفاده از محصولات سبز و طبیعی خودش در راستای افزایش سهم بازار لوازم آرایشی و بهداشتی قدم برداشته.
امروزه برندهای آرایشی و بهداشتی در سطح جهانی به منافع سلامت محصولاتشان میپردازن تا بتونن سهم بیشتری در این بازار رقابتی کسب کنند.

موشن گرافی فرهنگسازی تهاتر وبسایت کالا با کالا

این مجموعه برای گسترش فرهنگ استفاده از تهاتر و خدمات وبسایتشان نیاز به راه حل محتوایی چندجانبه داشت. تیم کشن با تولید موشن گرافیک های سریالی در زمینه فرهنگسازی به این نیاز پاسخ داده است.

مشاوره تلفنی رایگان

اطلاعات تماس خود را وارد کنید .
تا مشاوران ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند :)

سوالات متداول تولید محتوا برای فرهنگ استفاده از محصولات

برای اینکه مردم رو مشتاق به خرید محصولاتت کنی، باید تردیدهایی که اونها دارن رو برطرف کنی. بنابراین لازمه ارزش پیشنهادیت (منافعی که مصرف کننده از محصولت می بره) رو با درک دیدگاه اونها و بر اساس منافعی که دنبال می کنن تشریح کنی؛ یعنی لازمه از تکنیک‌هایی استفاده کنی که هم از بُعد منطق و هم احساسات، محرک ساز باشه تا مصرف کننده رو جذب و تحریک به اقدام یا خرید محصولاتت کنی. این دو بُعد (منطق و احساس) از اینرو حائز اهمیته که مصرف کننده در فرآیند تبدیل شدن به خریدار به هر دو تکیه می زنه و رفتار می کنه؛ در اصل ما اگر لیستی از تردیدهایی که مانع اقدام به خریدِ مصرف کننده ست رو داشته باشیم، میبینیم که دغدغه های آنها از هر دو طیف (منطق و احساس) هستن.