چارت کشن > استراتژی محتوایی معرفی محصول

راهنمای جامع معرفی محصول بصورت حرفه ای و خلاقانه. (با استفاده از موشن گرافیک / ویدیو / تیزر تبلیغاتی و در یک کلام محتوا توصیفی همچون نگاره توصیفی ، اینفوگرافی ، متن توصیفی و پادکست توصیفی)

یکی از جملات بسیار زیبایی که در مورد بازاریابی محصول خوندم، این بوده:

"اگر می خواهی کشتی بسازی، مردم رو وادار به جمع آوری چوب نکن، بلکه به آنها بیاموز که حسرت دریا را داشته باشند."
آنتوان دو سنت اگزوپری، نویسنده کتاب شازده کوچولو

برای معرفی محصول در فضای مجازی باید محتوای ( مبتنی بر انیمیشن توصیفی ، موشن گرافیک / ویدیو / تیزر تبلیغاتی و در یک کلام محتوا توصیفی همچون نگاره توصیفی ، اینفوگرافی ، متن توصیفی و پادکست توصیفی)شما چیزی بیش از معرفی محصول باشه، باید شامل دغدغه های مصرف کننده، راه حل، تجربه و دور نگری شما از تولید محصولت هم باشه.

در این مسیر ما در کنارت هستیم ، به این منظور راهکار محتوایی( مبتنی بر انیمیشن توصیفی ، موشن گرافیک / ویدیو / تیزر تبلیغاتی و در یک کلام محتوا توصیفی همچون نگاره توصیفی ، اینفوگرافی ، متن توصیفی و پادکست توصیفی) معرفی محصول رو برات آماده کردیم تا یه نقشه راه روشن برای معرفی محصولاتت باشه .

ویدیوی محصول چیست؟

ویدیوی محصول ویدیویی است که مزایای ملموس یک محصول را توضیح داده و به صورت بصری به نمایش می گذارد.

بسیاری از ویدیوهای محصول تمایل دارند بر ویژگی های منحصر به فرد آن محصول تأکید کنند، اما یکی از مهمترین ویژگی هایی که یک ویدیوی محصول خوب را متمایز می کند، توانایی آن در نشان دادن نقش دردسر کاهی و منفعت سازی محصول مورد نظر هستش .

ویدیوی محصول خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

یک ویدیوی محصول خوب باید دارای ویژگی های زیر باشد:

  • دیالوگ و سناریویی توصیفی و متناسب با مخاطب داشته باشد.
  • به اندازه کافی بلند باشد تا بتوان محصول را توصیف کند و از طرف دیگر به اندازه ای کوتاه باشد تا حوصله بیننده را سر نبرد.
  • مستقیم سر اصل مطلب برود و خالی از حواشی باشد.
  • تاثیر گزار باشه .
  • ساده و شیوا وجه تمایز محصول با محصولات رقیب در بازار رو برای مخاطب تشریح کنه .

راهکار محتوایی معرفی محصول
با استفاده از موشن گرافیک / ویدیو / تیزر تبلیغاتی و در یک کلام محتوای توصیفی همچون نگاره توصیفی ، اینفوگرافی ، متن توصیفی و پادکست توصیفی

همانطور که در تصویر می بینید گروه محتوایی معرفی محصول ما شامل زیر گروه های زیر می شود:

استراتژی محتوایی معرفی محصول

برای راه اندازی فروشگاه درگذشته اشخاصی بودند که تخصص شان چینش ویترین بود و مغازه دارها از اونها نوبت ویترین چینی می گرفتند ؛ حال در فضای مجازی در مبحث بازاریابی محتوا ( مبتنی بر انیمیشن توصیفی ، موشن گرافیک / ویدیو / تیزر تبلیغاتی و در یک کلام محتوا توصیفی همچون نگاره توصیفی ، اینفوگرافی ، متن توصیفی و پادکست توصیفی) معرفی محصول نقش همان ویترین رو بازی می کنه و محرکه اصلی هستش ، راهکار معرفی محصول در چارت کُشِن توجه استراتژیک به این مهم داره و به این منظور محصولات رو از حیث توصیف به هشت نوع طبقه بندی کرده و در هر نوع یک الگو برای توصیف طراحی کرده که تحت قالب فرم های منحصر به فردی در سامانه مدیریت مشتریان کُشِن در اختیارتون گذاشته می شه .

انواع الگوهای معرفی محصول که بر اساس نوع محصول تعریف شده :

  1. محصول با مفاهیم فیزیکی
  2. محصول آموزشی
  3. رزومه محصول
  4. محصول با مفاهیم مجازی
  5. محصولات رایج
  6. محصولات نوین
  7. معرفی وبسایت
  8. معرفی اپلیکیشن

این راهکار در قالب های مختلف شامل :

  1. موشن گرافیک :
    یه موشن گرافی 15 الی 60 ثانیه که به صورت فرآیندی تولید و در ده ایستگاه کارشناسی می شه .
  2. ویدیوهای توصیفی:
    ویدئوهای توصیفی در قالب رئال و مستند می باشند و کاربردشون در محتواهای حجیم و بلند مدت است.
  3. انیمیشن توصیفی:
    انیمیشن توصیفی به انیمیشنی گفته می شه که داده های توصیفی و نامتقارن محصول یا یه موضوع قابل توصیف رو انیمیت شده و متحرک با ترکیب جلوه های بصری برای مخاطب توصیف می کنه.
  4. پادکست توصیفی:
    پادکست یه محتوای صوتی است که بین یک تا 5 دقیقه یه محصول یا موضوع اطلاعاتی رو تشریح و توصیف می کنه و ویژه گی اش در فاخر بودن و پرهیز از حشو است.
  5. کاور توصیفی:
    کاور توصیفی نگاره ای توصیفی است که با هدف تحریک مخاطب به اقدام (انتخاب یه پست یا پخش یه محتوای تیزر/ ویدئو یا انیمیشن هست) طراحی می شه. برای مثال: کاور ویدیوها در اینستاگرام که هرچه جذابتر باشند بیشتر مشاهده می شوند.
  6. اینفوگرافی:
    اینفوگرافی مصوری از اطلاعات توصیفی با الگوهای تقلیل گرایی هست که در درک و ساده سازی مفاهیم و داده های پیچیده به مخاطب کمک می کنه ؛ این قالب عموما در فضاهای ورک شاپی و آموزشی مؤثر تر عمل می کنه .
  7. و البته کپشن برای شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام:
    کپشن و یا متن توصیفی بین 150 الی 400 کلمه بوده و عاری از هر اضافه گویی با بلاغتی صریح یه موضوع را به گونه ای محرک ساز توصیف می کند .

قابل ارائه به شما می باشد.

نمونه های موفق معرفی محصول با استفاده از موشن گرافیک:

برخی از مشتریان ما که در حوزه معرفی محصول افتخار همکاری با آنها را داشته ایم:

موشن گرافیک معرفی وبسایت کانون جوانه های بانک ملی ایران

این موشن گرافی به معرفی وبسایت کانون جوانه های بانک ملی میپردازد و از طریق توصیف آن و بیان ویژگی هایش باعث افزایش آگاهی مخاطبینش شده است.

همانطور که میبینید طراحی المانهای موشن گرافیک باتوجه به مخاطبین کودک و نوجوان آن کودکانه و شاد است.

ویدیوی توصیفی معرفی اپلیکیشن ایران مال

معرفی اپلیکیشن از طریق ویدیو و نمایش گزینه ها و ویژگی های خاص آن تاثیر بسزایی در آگاهی بخشی و افزایش کاربران آن دارد.

در این موشن گرافی به معرفی اپلیکیشن ایران مال پرداخته ایم و باتوجه به درخواست مشتری از تصاویر و ویدیوهای مجموعه ایران مال نیز استفاده شده است.

موشن گرافی توصیفی معرفی محصول نوین بانک شهر

معرفی و آگاهی بخشی در مورد محصولات نوین از چالشهای بزرگ اکثر کسب و کارها با خدمات یا کالاهای نوین است.
همانطور که در نمونه ویدیوی معرفی شهرنت بانک شهر میبینید با استفاده از ویدیو به توصیف این خدمات جدید و ویژگی های آن پرداخته ایم.

ویدیوی توصیفی معرفی صابون برند علاج

ایجاد تمایز و برجسته کردن محصولات رایج در میان صدها محصول دیگر از دغدغه های کسب و کارهای ارائه دهنده خدمات و محصولات رایج است. تولید محتوای صوتی و تصویری و بیان شفاف وجوه تمایز محصولات شما نسبت به رقبا از ویژگی های اصلی کار ماست.

مشاوره تلفنی رایگان

اطلاعات تماس خود را وارد کنید .
تا مشاوران ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند :)

سوالات متداول تولید محتوا برای معرفی محصول

ویدیوی محصول ویدیویی است که مزایای ملموس یک محصول را توضیح داده و به صورت بصری به نمایش می گذارد. بسیاری از ویدیوهای محصول تمایل دارند بر ویژگی های منحصر به فرد آن محصول تأکید کنند، اما یکی از مهمترین ویژگی هایی که یک ویدیوی محصول خوب را متمایز می کند، توانایی آن در نشان دادن نقش دردسر کاهی و منفعت سازی محصول مورد نظر هستش .
یک ویدیوی محصول خوب باید دارای ویژگی های زیر باشد:
  • دیالوگ و سناریویی توصیفی و متناسب با مخاطب داشته باشد.
  • به اندازه کافی بلند باشد تا بتوان محصول را توصیف کند و از طرف دیگر به اندازه ای کوتاه باشد تا حوصله بیننده را سر نبرد.
  • مستقیم سر اصل مطلب برود و خالی از حواشی باشد.
  • تاثیر گزار باشه .
  • ساده و شیوا وجه تمایز محصول با محصولات رقیب در بازار رو برای مخاطب تشریح کنه .
برای راه اندازی فروشگاه درگذشته اشخاصی بودند که تخصص شان چینش ویترین بود و مغازه دارها از اونها نوبت ویترین چینی می گرفتند ؛ حال در فضای مجازی در مبحث بازاریابی محتوا ( مبتنی بر انیمیشن توصیفی ، موشن گرافیک / ویدیو / تیزر تبلیغاتی و در یک کلام محتوا توصیفی همچون نگاره توصیفی ، اینفوگرافی ، متن توصیفی و پادکست توصیفی) معرفی محصول نقش همان ویترین رو بازی می کنه و محرکه اصلی هستش ، راهکار معرفی محصول در چارت کُشِن توجه استراتژیک به این مهم داره و