چارت کشن > استراتژی محتوایی مناسبتی

راهنمای جامع برای ساخت و مدیریت برندی که شناخته شده، محبوب و متمایز است. (با استفاده از موشن گرافیک / ویدیو / تیزر تبلیغاتی و در یک کلام محتوا)

مناسبت های مختلفی در طول هر سال هست که باعث شادی و حس و حال خوب میشه.

مناسبت هایی مثل عید نوروز، شب یلدا، اعیاد مذهبی مثل عید فطر، عید قربان؛ روزهای خاص سال مثله ، روز طبیعت، روز مادر، روز پدر یا روزهایی که برای مشاغل خاص تعریف شدند مثله روز پرستار، روز کارگر و غیره.

پس چرا از این مناسبت ها استفاده نکنیم و با مشتریان و کارمندانمان به شادی و تبریک این ایام نپردازیم!!!

این مناسبت ها بهترین فرصت برای تقویت جایگاه کسب و کار/ برند شما در ذهن مصرف کنندگان در قلمرو بازارتان و نیز مشتریانتان هستش. کافیه که تقویم سال رو چک کنید و برای این مناسبتها محتواهایی (مبتنی بر موشن گرافیک / ویدیو / تیزر تبلیغاتی و در یک کلام محتوا توصیفی همچون نگاره توصیفی ، اینفوگرافی ، متن توصیفی و پادکست توصیفی) مهیا و جایگاهتون رو در بازار تثبیت کنید .

در گروه محتوایی مناسبتی ما شما را در این مسیر کمک می کنیم و با تولید محتوای مبتنی بر موشن گرافیک / ویدیو / تیزر تبلیغاتی و در یک کلام محتوا توصیفی همچون نگاره توصیفی ، اینفوگرافی ، متن توصیفی و پادکست توصیف ایام خاص سال رو تبریک می گیم.

راهکار طراحی و مدیریت استراتژی محتوایی برندینگ / برندسازی
با استفاده از موشن گرافیک / ویدیو / تیزر تبلیغاتی و در یک کلام محتوای توصیفی همچون نگاره توصیفی ، اینفوگرافی ، متن توصیفی و پادکست توصیفی

و اما راه حل برندسازی ویژه ما چیست؟

همانطور که میدانید در سالهای اخیر تولید محتوای متنی، پادکست، ویدیو و موشن گرافیک های تبلیغاتی و آموزشی، بسیار زیاد شده و به اصطلاح بازارشان حسابی داغ شده است.

اما نقشه راه تولید محتوا و ساخت و ایجاد آن بسیار پیچیده است.(عدم وجود استراتژی محتوایی مبتنی بر موشن گرافیک / ویدیو / تیزر تبلیغاتی و در یک کلام محتوا توصیفی همچون نگاره توصیفی ، اینفوگرافی ، متن توصیفی و پادکست توصیفی)

ما با ارائه چهارچوبهای محتوایی هدفمند شما را گام به گام در این مسیر هدایت و حمایت می کنیم و کار تولید محتوا را هم برایتان انجام میدهیم.

راه حل ویژه ما شامل هفت گام به شرح ذیل است :

استراتژی محتوایی مناسبتی

1. گام اول : مناسبت های کسب وکار

در گام اول بهتره جامعه هدفتان رو محدود به کسب وکار خودتان کنید و مناسبت هایی که به خوشه صنعتی ای که کسب وکارتان در اون فعالیت می کنه و مرتبطه ، بپردازید .

این مناسبت ها بیشتر ماهیت صنعتی و مرتبط با کسب و کار دارن و از اینرو که مخاطب خاص داره لازمه متناسب با پرسونای (ویژه گی های شخصیتی) مخاطبینش ، پیوندها و محرک هایی برایشان پیش بینی بشه به گونه ای که تمایل به باز نشرش در سلول اجتماعی خودشان رو پیدا کنن ؛ در این گام ما با طراحی محتوای توصیفی (مبتنی بر موشن گرافیک / ویدیو / تیزر تبلیغاتی و در یک کلام محتوا توصیفی همچون نگاره توصیفی ، اینفوگرافی ، متن توصیفی و پادکست توصیفی) به کمک شما میایم.

2. گام دوم : رویدادهای کسب و کار

در این گام توصیه می کنیم که رویدادهاتون رو مثل روز پدیداری یکی از محصولاتتون یا یه رخداد و یا همایش تجاری و یا صنعتی رو در فرم محتوای توصیفی تشریح کنید و به مصرف کننده در قلمرو بازارتان امکان ایجاد پیوندهای اجتماعی با کسب وکار ، محصولاتتان و برندتان را بدین ؛ باید بدونید که چنین رویکردی خودش نوعی بازاریابی درونگرا محسوب می شه و بهترین روش بازاریابی غیر مستقیمه، مخصوصا در مورد محصولاتتان ؛ البته بهتره در مرحله مهندسی موضوعات و معماری پیام یه نیم نگاهی به جایگاه سازی برندتان هم داشته باشید

3. گام سوم : مناسبت های حرفه ای

خوب در گام اول خوشه صنعتی کسب وکارتان رو هدف قرار دادیم و جایگاه کسب و کار (برند) رو تثبیت و تقویت کردیم ؛ سپس در گام دوم قلمرو بازار رو هدف گرفتیم و به صورتی درون گرا از دست اندرکاران گرفته تا (...مشتریان) مصرف کنندگان رو مورد خطاب قراردادیم و حالا در این گام لازمه تخصص هایی که از یک سو تکنولوژی های کسب و کار و برندتان رو پشتیبانی می کنن و از سوی دیگه مصرف کننده حرفه ای محصولاتتان می تونن باشن رو مورد خطاب قرار بدیم و با طراحی محتوای توصیفی (مبتنی بر موشن گرافیک / ویدیو / تیزر تبلیغاتی و در یک کلام محتوا توصیفی همچون نگاره توصیفی ، اینفوگرافی ، متن توصیفی و پادکست توصیفی) جذب شون کنیم ؛ همچنین جایگاه برندتون رو در اذهانشون تثبیت کنیم .

4. گام چهارم : مناسبت های صنفی

بعد از طی شدن سه گام بالا حالا وقت ورود به سطوح بالاتری هچون صنفه که می تونه پله صعود برند شما به جایگاه های ملی بشه ؛ به این منظور لازمه مناسبتهایی که برای فعالین صنف مهمه را شناسایی کنیم و محتواهای توصیفی (مبتنی بر موشن گرافیک / ویدیو / تیزر تبلیغاتی و در یک کلام محتوا توصیفی همچون نگاره توصیفی ، اینفوگرافی ، متن توصیفی و پادکست توصیفی) برایشان طراحی و تولید کنیم؛ سپس با ایجاد گفتمان حول مناسبت های مذکور برندتان رو به عنوان منبع و معیار معتبر جا بندازیم و سطح اعتبارش(برند) رو بالا ببریم و به این شکل شرایط رو برای ملی شدن کسب و کارتان فراهم کنیم .

5. گام پنجم : مناسبت های مذهبی

مردم ایران ، ملتی مذهبی هستن و توجه به مناسبت های مذهبی فرصتی فرا حوزه ای در تقویت جایگاه برند در بین آحاد جامعه هستش؛ مناسبت هایی چون محرم ، رمضان ، حج و سایر موارد فرصتی استثنائی هستن برای ایجاد وفاق نسبت به برند شما . بهتره بدونید مردم (مخصوصا بافت های سنتی جامعه) نسبت به برندی که صرفا آگهی تبلیغاتی نمی ده و در بزنگاه های فرهنگی همچون مناسبت های مذهبی حاضر می شه و در راستای باورهایشان محتوا عرضه می کنه حس وفاق بیشتری پیدا می کنن و در موارد برابر و یا حتی ارزان تری که رقبای شما پیش پاشون می زارن برند شما رو انتخاب می کنن . به همین منظور لازمه مناسبت های کلیدی رو شناسایی و براشون محتوای توصیفی (مبتنی بر موشن گرافیک / ویدیو / تیزر تبلیغاتی و در یک کلام محتوا توصیفی همچون نگاره توصیفی ، اینفوگرافی ، متن توصیفی و پادکست توصیفی) طراحی و تولید کنی .

6. گام ششم : مناسبت های ملی

طبیعتا بعد از طی شدن 5 گام بالا، برند شما جایگاهی ملی پیدا خواهد کرد؛ و لازمه در این گام دغدغه شما حفظ این جایگاه در اولویت و تقویتش در ادامه باشی؛ تمام مناسبتهای علمی ، فرهنگی ، تاریخی و غیره فرصت مناسبی هستن تا با طراحی و تولید محتوای توصیفی(مبتنی بر موشن گرافیک / ویدیو / تیزر تبلیغاتی و در یک کلام محتوا توصیفی همچون نگاره توصیفی ، اینفوگرافی ، متن توصیفی و پادکست توصیفی) جایگاه برندتان رو در بازار یادآور بشید و تقویتش کنید .

7. گام هفتم : مناسبت های جهانی

این گام هم می تونه در امتداد گام 5 محسوب شه و هم می تونه تقویت کننده اون گام باشه و بستگی داره که هدفی برای جهانی کردن برندتان داشته باشید یا نه ؛ اگر نداشته باشید دایره فعالیتتان محدود به مناسبتهایی می شه که در کشور ما ارزش محسوب می شن ولی اگر قصد جهانی کردن داشته باشید، براساس زبان(جامعه هدف) می بایست نظامی از موضوعات (مناسبت ها) طراحی کنید " دقت داشته باشید که ارزش های فرهنگی-اجتماعی در انتخاب موضوعات (مناسبتها) ملاک عملتان باشد" و سپس با طراحی محتوای توصیفی (مبتنی بر موشن گرافیک / ویدیو / تیزر تبلیغاتی و در یک کلام محتوا توصیفی همچون نگاره توصیفی ، اینفوگرافی ، متن توصیفی و پادکست توصیفی) مخاطبینتون رو مورد هدف قرار بدین.

این راهکار در قالب های مختلف شامل :

  1. موشن گرافیک :
    یه موشن گرافی 15 الی 60 ثانیه که به صورت فرآیندی تولید و در ده ایستگاه کارشناسی می شه .
  2. ویدیوهای توصیفی:
    ویدئوهای توصیفی در قالب رئال و مستند می باشند و کاربردشون در محتواهای حجیم و بلند مدت است.
  3. انیمیشن توصیفی:
    انیمیشن توصیفی به انیمیشنی گفته می شه که داده های توصیفی و نامتقارن محصول یا یه موضوع قابل توصیف رو انیمیت شده و متحرک با ترکیب جلوه های بصری برای مخاطب توصیف می کنه.
  4. پادکست توصیفی:
    پادکست یه محتوای صوتی است که بین یک تا 5 دقیقه یه محصول یا موضوع اطلاعاتی رو تشریح و توصیف می کنه و ویژه گی اش در فاخر بودن و پرهیز از حشو است.
  5. کاور توصیفی:
    کاور توصیفی نگاره ای توصیفی است که با هدف تحریک مخاطب به اقدام (انتخاب یه پست یا پخش یه محتوای تیزر/ ویدئو یا انیمیشن هست) طراحی می شه. برای مثال: کاور ویدیوها در اینستاگرام که هرچه جذابتر باشند بیشتر مشاهده می شوند.
  6. اینفوگرافی:
    اینفوگرافی مصوری از اطلاعات توصیفی با الگوهای تقلیل گرایی هست که در درک و ساده سازی مفاهیم و داده های پیچیده به مخاطب کمک می کنه ؛ این قالب عموما در فضاهای ورک شاپی و آموزشی مؤثر تر عمل می کنه .
  7. و البته کپشن برای شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام:
    کپشن و یا متن توصیفی بین 150 الی 400 کلمه بوده و عاری از هر اضافه گویی با بلاغتی صریح یه موضوع را به گونه ای محرک ساز توصیف می کند .

آماده و به شما ارئه میشه.

نمونه های موفق برندسازی با استفاده از موشن گرافیک:

برخی از مشتریان ما که در حوزه برندسازی افتخار همکاری با آنها را داشته ایم:

موشن گرافیک تبریک سال نو میلادی بستنی روز

موشن گرافیک های مناسبتی و تبریک سال نو میلادی و ایام خاص سال تاثیر بسزایی در وجهه برند شما می سازد. در اینجا نمونه کار تبریک سال نو میلادی بستنی روز رو میتونید ببینید.

ویدیوی توصیفی رسوم شب یلدا سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

ویدیوی توصیفی رسم و رسوم شب یلدا برای گسترش آشنایی با فرهنگ ایرانی-اسلامی به سفارش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و به زبان انگلیسی، نمونه ای از استفاده درست از مناسبت ها برای گسترش و ترویج درک از برند، کسب و کار ویا کشور است.

مشاوره تلفنی رایگان

اطلاعات تماس خود را وارد کنید .
تا مشاوران ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند :)